torsdag 6 augusti 2009

Då ska vi se...

...vad har hänt sen sist? Ja, inte mycket. Dock så hade vi en ganska jobbig dag igår. Jag hade jour och blev väckt av ett larm kl 03:14. Det var nåt med pannan kunde jag avläsa på min lilla larmdisplay i min sovhytt. Lunkade ner halvsovandes till kontrollrummet. Det visade sig att avgaspannans vatten-nivå ökat till max. Så jag gjorde det man brukar, öppnade bottenventilerna för att tömma pannan på vatten. Dock hände inget med nivån. Panntrycket däremot ökade med 1,5 bar vilket gjorde mig lite stressad. Höll på en kvart ungefär utan något resultat, så jag ringde och väckte chiefen. Han kom ner och efter ett tag fick vi ringa elektrikern för felsökning av nivågivaren till PID-regulatorn. Nåja, nivågivaren fick bytas och den skulle sedan kalibreras. Att fylla panna och sen tömma den för att kalibrera tog tid. Allt som allt tog det hela till 20:30 på kvällen. Så det var en riktigt lång dag.

Nåja, nog om arbete.

Imorgonbitti så har jag inköraren till Auckland. Beräknas ta lots vid 06:00 lokal tid. Sen ska jag pumpa slugde. 70 kubikmeter närmare bestämt. Håller tummarna för att det går smärtfritt så jag kanske hinner iland några timmar.

Återkommer på den punkten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar