fredag 7 augusti 2009

Auckland
















Det blev en sväng iland igår. Riktigt trevligt. Jag, motorman och maskineleven stack iland vid halv två. Mötte upp chiefen och elektrikern på stan och gick sedan till Sky Tower som ligger mitt i staden. Ett 328m högt torn. Höjdrädd som jag är så är jag dock stolt över att jag varit upp. Det började med att det var glasgolv i hissen på väg upp. Ganska otäckt. Utsikten väl uppe var kanon. Helt klart väder gjorde att man såg allt runt Auckland.

Uppe i tornet fanns två sorters underhållning för de som inte var höjdrädda. Det ena var en slags bungyjump från tornet, dock med stål-vajrar istället för gummisnodd. Det andra var att man kunde gå på utsidan runt hela tornet utan räcke endast med livlina. Alltså inget för mig.

Vi avgick strax före klockan 18:00 och är nu med kurs mot Brisbane i Australien. Beräknas vara framme om tre dagar.

1 kommentar:

  1. Hua, läskigt men kul att ha gjort det. Verkar vara en riktigt fin stad. Kram Syster

    SvaraRadera