onsdag 8 juli 2009

Ombord igen.

Jaha, då var den resan äntligen slut. Påmönstringsresan alltså. Lyfte från Arlanda igår utan problem. Träffade den nya elektrikern strax innan vi skulle gå ombord. Trevlig prick som äger fyra jänkebilar. Bl.a en Edsel -57 (tror jag det var) som han åker på träffar med.

Väl i London så hade precis ett åskoväder dragit över flygplatsen när vi landade vilket ledde till att inga plan kunnat lyfta och således vara alla gater fulla. Fick vänta tio minuter sen löste det sig med det. Gick smidigt som fanken på flygplatsen och vi hade inga problem med vare sig passkontroller eller säkerhetskontroller.

Vi satte oss på en restaurang och käkade lite och tog en öl då vår Överstyrman dök upp. Han hade flygit från Köpenhamn. När det var dags så gick vi till gaten, bussades till planet och klev ombord. Jag och elektrikern fick stolarna bredvid varann vid fönstret vilket var skönt. Tyvärr så blev vi stående på flygplatsen i nästan två timmar innan vi kunde lyfta. Detta eftersom det bildats långa köer till startbanan efter åskovädret.

Vi hann trots detta flyga in en timme och landade en timme senare än beräknat i Baltimore, 20:35 lokal tid. Tyvärr så fastnade vi såklart i den underbara amerikanska US Immigration. Detta tog en och en halv timme till nästan. Då dom måste ringa och kolla så vi verkligen ska till en båt och att båten existerar mm mm. Det är ju känt att sjömän är det värsta av alla terrorister....

Väl på hotellet så gick jag omgående och la mig. Kollade på tv nån timme innan jag slocknade. I morse gick vi upp tidigt och åt hotellfrukost. Den var förövrigt helt kass. Blev hämtade klockan nio och skjutsade till båten. Har just varit runt och hälsat på alla och har fått en avlösning av min avbytare. Nu har jag precis packat upp i hytten. Klockan är snart halv tolv, och klockan tolv är det lunch. Efter den så börjar jag jobba. Nedräkningen har börjat.... bara 9 veckor och 6 dagar kvar.... ungefär

Kan tillägga att min förkylning brytit ut helt och hållet nu. Snoret rinner och jag hostar som en tok medans halsen gör ont.

Hoppas allt är bra där hemma med er.

More to come....

1 kommentar:

  1. Härligt att allt gått bra broder! Mindre skoj med förkylningen dock. Vill du kan jag fixa ett nedräkningsskript till dig så vi andra kan se exakt hur lång tid det är kvar till du kommer hem, det är bara att lägga den som en gadget i sidan.. Krya på dig. Kram

    SvaraRadera