torsdag 23 juli 2009

Auckland, Nya Zeeland nästa!

Vi kom iväg till slut. Från Callao. Den trasiga trucken fick dom igång. Till slut. Vid midnatt så var allt klart och vi genomförde en stowaway search, dvs att vi genomsökte båten efter fripassagerare. När den var klar gick jag till kojs. Var galet trött. När jag vaknade var vi således till sjöss igen.

Resan över Stilla havet till Nya Zeeland beräknas ta lite drygt 14 dagar. Ska bli kul att komma dit. Håller tummarna för att jag är jourfri så jag kan gå iland.

Kom fram till att jag nu varit i samtliga världsdelar med båt. Dock har jag inte räknat med Arktis och Antarktis.

Senaste två dagarna har jag arbetat med en separator som inte vill fungera som den ska. Imorgon ska jag provköra den igen och se om överhalningarna och rengöringen gjort någon nytta. Återstår att se.

Nu är det filmtajm för min del. Om jag nu hittar nåt jag inte sett förstås.... (som jag vill se, har ju tonvis med skräpfilmer ombord också).

Adjö för denna gång.

ps. Till bulltjuven som härjar i mitt hus har jag bara en sak att säga: När jag får tag på dig!!!!!! .ds

2 kommentarer:

  1. Arktis är väl ingen världsdel heller, döskalle. I övrigt instämmer jag med Slemelie!

    SvaraRadera