tisdag 21 juli 2009

Callao, Peru






Ja, så kom vi då till kaj efter mycket om och men. Tror vi låg till kaj vid 17:30 lokal tid igår. Kajen är alldeles för kort för våran båt så vi har ankrat fören ute i vattnet. Första gången skulle jag tro.

Vi hade med oss en Ro-Ro truck ifrån stuveriet i Manzanillo som skulle användas här eftersom denna hamnen inte har några egna sådana. Tyvärr så var den tydligen trasig så vi har blivit kvar ett dygn extra eftersom den måste repareras för att vi ska kunna lossa och lasta. Detta har ju medfört att jag faktiskt hann iland en snabbis idag. Vi hittade några små kiosker typ, som sålde souvenirer. Så jag handlade tre stycken t-shirts.

Förhoppningsvis kommer vi iväg härifrån ikväll. Men sist jag hörde nåt om det så mekade dom fortfarande med trucken. Så vi får se.

...to be continued

1 kommentar:

  1. Snygga och coola jue! Vet du bror!? Jag saknar dig så aldelles supermycket just nu! Puss på dig!

    SvaraRadera