tisdag 29 december 2009

Port Kembla...igen


Usch vad jag har blivit dålig på att skriva här. Får ha det som nyårslöfte att jag ska bli bättre!

Igår var vi i Port Kembla, en mindre hamn en bit utanför Sydney. Vi var fyra man som knallade iland. Riktigt fin liten håla. Med långa sandstränder. Känns konstigt när dom pratar om sommar-rea mm i butikerna. Närmare 30 grader varmt ute och en stor jultomte-staty mitt på gågatan. Förvirringen är total för oss nordbor. He he.

Imorgon är det nyårsafton. OCH 4 veckor till avmönstring. Veckorna går, dagarna går, timmarna går.......

2 kommentarer:

  1. Haha jag vet! Jag förstår ingenting. Tur att vännen jag ska besöka inte pratar skånska, hon får agera tolk.
    Men allvarligt, bara 4 veckor kvar? Fan vad fort det gått den här gången. Wohooo :D

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem till varma sverige är väl bara ca 50graders skillnad...Brrrrrrrrrr

    SvaraRadera