onsdag 31 augusti 2011

Norrut...


...mot Kalifornien. Igår gick vi igenom Panamkanalen. Det var som vanligt tropisk hetta ute, och så även i maskin. Dock gick allt smidigt och vi var ute på andra sidan innan klockan 17 lokal tid. Idag passerade vi visst Costa Rica fick jag höra. Nu är det en vecka till beräknad ankomst i Port Hueneme.
Jag har börjat läsa en bok(!). Jag hittade Sture Torngrens Rättshaveristen ner i biblioteket. Det är han som startade tidningen Wheels för en herrans massa år sedan. Dock är han inte längre ägare och chefsredaktör för tidningen längre utan har gått i pension. Nu skriver han alltså deckare. Jag har bara läst 7 kapitel hittills och den verkar helt ok. Återkommer nog med recension när jag läst ut boken.
Snart är det dags för kvällsrunda i maskin. Jag har jour.
Vi hörs!
ps. Bilder från båten kommer. Håll ut! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar