fredag 26 augusti 2011

Karibien

Då har det gått några veckor sen sista inlägget. Vi har hunnit lämna sista europahamnen och dessutom tagit oss över Atlanten. Ikväll vid 21:40-tiden så passerar vi Mona Island, som ligger mitt emellan Haiti och Puerto Rico. Då lämnar vi Atlanten och kommer in i Karibien. Det märks kan jag lova! Det är tokvarmt ute, i vattnet och framförallt i maskin. Huvva!

På måndag är det planerat att vi ankommer Manzanillo, Panama. Dagen efter så ska vi gå igenom kanalen. Då syns vi säkert i camarna som finns uppsatta längs kanalen. Länk finns nog i tidigare inlägg här i bloggen.

Ungefär en vecka efter beräknas vi ankomma Port Hueneme, California (INTE Long Beach som jag skrev tidigare). Jag hoppas verkligen på landgång. Drömmen vore om man hann in till LA och kolla. :) Det är ca 5 mil in till LA, så vi får se hur det går. Så håll tummarna för mig!! :)

Ska försöka uppdatera lite närmaste dagarna här. Eventuellt med lite bilder om internet behagar funka som jag vill.

O&O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar