måndag 17 maj 2010

Oj oj oj!!




Nu var det längesen jag skrev! Skandal! Men men, kan ju bero på att det inte hänt så mycket spännande. Vi har nyss lämnat sista Australien-hamnen och jag har inte hunnit iland alls den här gången. Det började med ett maskinfel i första hamnen som gjorde att vi blev försenade under resten av tiden. Detta gjorde att det blev sena avgångar mitt i nätterna. På min juor såklart. Sånt som händer.

Nu är vi på väg norrut mot Sydkorea och staden Inchon. Där ska bli lastning tror vi. Blir det sedan avgång mot Europa, efter diverse hamnar i Sydkorea, så kommer jag förmodligen mönstra av i Singapore. Då blir det ett besök hos min gode vän Fabbe hade jag tänkt.

Förövrigt är detta min sista resa ombord på Don Quijote. Jag ska byta båt. Vet inte vilken jag ska till ännu. Återstår att se. Det blir säkert bra!

Bilderna är till Raymond först och främst. Cheva BIG BLOCK!? Vad faaan e det?! Är det sån motor som sitter i rakapparaten eller? Ha ha ha. Skämt åsido, på översta bilden så är vi i vevhuset och kontrollerar att alla bultar sitter fast. Tittar man på benen bakom vevstaken så får man en uppfattning om storleken på vevhuset. På nästa bild håller vi på och byter en kolv med kolvstake. Vikt: 1427kg. Slutligen på sista bilden så är jag inne och kollar kamkedjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar