måndag 24 maj 2010

Homeward bound!

Då var jag på väg hemåt! Avmönstring sker på måndag i Masan, Sydkorea och jag landar på Arlanda på kvällen den 1:a juni. Om nu allt går som det ska vill säga. Anledningen till att jag åker hem 12 dagar tidigare än beräknat beror på att min avlösare kommer redan i Inchon. Tre dagar senare mönstrar jag av i nästa hamn som är just Masan. Underbart!

Vad har hänt förövrigt då? Ja, som vanligt inte så mycket. I lördags hade vi dock ekvatordop för vår yngste matros ombord. Han har passerat ekvatorn flertalet gånger tidigare, men det har inte blivit av med dop. Så vi passade på nu eftersom detta är hans sista resa innan han i höst ska börja plugga på Sjöfartshögskolan i Kalmar till Sjökapten.

Efter dopet hade vi grillkväll. Trevligt som alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar