söndag 29 november 2009

På södra halvklotet


Då var vi på södra halvan av klotet. Nästa måndag är det planerat att vi ska ankomma Port Elizabeth. Om jag räknat rätt så tar alltså resan 18 dygn från England till Sydafrika med den farten vi håller nu. Det du morsan å Jampan!! (Kungen och drottningen av 4-timmars dagskryssning).

Igår var det grillkväll. Blev några smarriga köttbitar, bakad potatis och coleslaw sallad. Tyvärr fick jag larm hela tiden. Så mat-ro blev det inte tal om.

Har äntligen fått igång cam:en så jag kan "camma" med min flicka därhemma. Hoppas nu bara att det funkar med hennes modem sen. Återstår att se.

3 kommentarer:

  1. Men Hubbe...varför tog du kort med din kamera? Varför tog du inte bara "print screen"-knappen? Nåväl, jag har börjat läsa din blogg bara för Linda har ju länkat te dig. Du verkar ha det gôtt i solen! =)

    SvaraRadera
  2. Halloj Liza. Kul att du läser min blogg. :)

    Visst kunde jag kört en print screen, men då hade det blivit så stelt tycker jag. En bild är mer levande. :)

    SvaraRadera
  3. Haha, så sant så sant. Och så djupt sagt av dig!

    Givetvis läser jag den, finner den mycket intressant också. Men du måste ju svara mig i min blogg annars vet jag ju inte att du svarat (om jag inte går in en gång till på kommentarerna då, som nu...)

    Asjöss! (notera den intelligenta ordvitsen)

    SvaraRadera