fredag 29 juli 2011

Bloggen vaknar till liv igen...

Har avslutat mitt Facebook-konto av diverse anledningar. Så för att nära och kära ska veta hur jag har det härute så drar jag igång bloggen igen.

I onsdags skjutsade farsan mig till Arlanda. Skulle flyga med SAS raka vägen till Newark, New Jersey för påmönstring. Jag hade gott om bonuspoäng på mitt SAS-kort. Så jag frågade om jag kunde uppgadera till buisness class så jag slapp trängas i economy. Detta gick till min stora förvåning alldeles utmärkt. Underbart! Så flygresan gick ju helt problemfritt.

Väl på flygplatsen i NJ så skulle jag som vanligt passera passkontrollen. Som alltid så visste jag att jag skulle bli dirigerad till ett speciellt rum där Homeland Security ska kolla upp att man verkligen har en båt man ska till. Detta brukar ta allt från 30 minuter till 3 timmar. Men döm om min förvåning när passkontrollanten smäller i lite stämplar i passet och bara säger: Ok, welcome. Jag går förvånat därifrån och tror att han ska upptäcka sitt "misstag" och ropa tillbaka mig och hänvisa mig till det lilla rummet. Men icke. Underbart x 2!

Efter att jag hämtat min väska och passerat tullen så kommer jag ut i ankomsthallen. Där står en snubbe med båtens namn på en skylt viftandes. Ja, båtens namn, det var ju såklart felstavat FAULSTAFF. Men men... Han var riktigt trevlig och pratade på som de flesta jänkare jag träffat. På nåt underligt sätt så är jänkarna de trevligaste människorna jag träffat på mina resor runt jorden, dock så blir de helt omedgörliga så fort de får på sig en uniform och ska vara auktoritära. Märkligt det där.

Blev skjutsad till ett hotell nära flygplatsen. Det låg helt värdelöst mellan massa stora bilparkeringar och motorvägar. Så ut och promenera var inte aktuellt. Jag hade ju planerat att ta en taxi in till Manhattan och shoppa lite. Men när jag kom till hotellet vid 14:30 lokal tid så var jag helt slut. Jag orkade inte för mitt liv hålla mig vaken. Så jag la mig sängen, ställde klockan på 17 och somnade. Tror ni jag lyckades vakna till liv sen? Nä. Jag sov till 04 på morgonen dagen efter. Så någon Manhattanshopping blev det icke.

Jag kom ombord igår förmiddag. Det tar tid att lära sig hitta ombord kan jag lova. Den här båten är ju byggd -85 i Japan. Den har alltså en helt annan layout än de Koreabyggda skutor jag tidigare varit på. Dock kan jag bara tycka att den här betydligt mysigare än de nyare jag varit på. Känslan av "riktigt" fartyg infinner sig här på ett något vis.

Nåja, nu är kl 05:30 på morgonen. Jag vaknade klarvaken för en halvtimme sen. Jävla jetlag!

Over and out.. for now.

2 kommentarer:

  1. kul att du gillade den sköna stolen längst fram så mycket att det inte gjorde nåt att ACn inte var inkopplad och att lastningen drog ut på tiden.. :-)
    /pim

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Det var skönt att åka framme kan jag lova! Champagne minsann! :)

    SvaraRadera