söndag 3 januari 2010

VARMT!!!

Alltså, nu tuppar jag snart av. Vi har nog minst 40 grader i maskinrummet nu. Till råga på allt så håller jag på att jobba med våran flockanläggning. En anläggning som separerar vatten från olja, kort sagt. Det jobbiga i kråksången är att denna är placerad på bottendurken i maskinrummet. Så när jag som vanligt glömt nåt verktyg, ska hämta nåt annat mm mm, så får jag alltså springa upp å ner för nästan tre lejdare (trappor, för er landkrabbor). Jag är fullkomligt genomsvettig och förövrigt helt slut i kroppen när jag kämpat några timmar.

Just nu ligger vi i höjd med Nya Guinea på väg norrut mot Japan. Skulle gissa på att vi passerar ekvatorn imorgon. Så om 4-5 dagar börjar det förhoppningsvis bli svalare igen.

Hemma verkar det som om grannen tror att han kommer slipper skotta snö om 25 dagar. Att någon annan ska göra det eller nåt åt honom. Antar att han menar att våren kommer då. Märklig prick det där. :P

Och ja, syster. Kan bero på den lilla nätta tidskillnaden på 9 timmar som gör att jag inte alltid är vid datorn och kan chatta. Just nu är klockan t.ex 03:30 hemma i sverige och inte är du vid datorn! :D:D:D

1 kommentar:

  1. He, he.. ok, jag hajjar piken jag. ;) Hur blir det den här gången? Blir det någon ritual med Zeus och gänget? Love ya! Kram

    SvaraRadera